קפה דה פלור – בית הקפה המפורסם ואורחיו המכובדים בעבר והיום

בית הקפה דה פלור בפריז נחשב לאחד מבתי הקפה המפורסמים והוותיקים בעולם. הוא נפתח לראשונה בשנת 1884 ומאז הפך לאחד הסמלים של פריז ולמוקד משיכה לאמנים, סופרים ואינטלקטואלים רבים.

בשלהי המאה ה-19 שימש בית הקפה כמקום מפגש פופולרי לאמני האוונגרד כמו פול סזאן, אדגר דגה ואנרי דה טולוז-לוטרק. הם נהגו להיפגש בדה פלור ולדון ברעיונותיהם החדשניים תוך כדי שתיית קפה ועישון סיגריות. סזאן אף צייר כמה מיצירותיו המפורסמות המתארות את בית הקפה ואורחיו.

בתקופה שבין מלחמות העולם הפך דה פלור לביתם של סופרים ומשוררים אמריקאים רבים שהתגוררו בפריז כמו ג'ק קרואק, ארנסט המינגוויי וגרטרוד שטיין. הם כתבו חלק ניכר מיצירותיהם הידועות ביותר בעת ששהו שם. קרואק אף תיאר בספרו "חגיגות פריז" את התרבות הבוהמית ששררה בבית הקפה באותן שנים.

בשנות ה-50 וה-60 המשיך דה פלור למשוך דמויות בולטות מהעולם התרבותי והאינטלקטואלי. במקום ניתן היה לפגוש באופן קבוע פילוסופים כמו ז'אן-פול סרטר וסימון דה בובואר ומשוררים כמו ז'אק פרוור. המדען מרסל פרוסט אף נהג לכתוב בדה פלור באופן קבוע ולקיים בו פגישות עם מדענים אחרים.

כיום, בית הקפה דה פלור עדיין פעיל ופופולרי מאוד בקרב תושבי פריז ותיירים. הוא שומר על האווירה ההיסטורית והבוהמית שאפיינה אותו מאז ומתמיד. ניתן עדיין לראות במקום אמנים וסופרים צעירים הנפגשים לדיונים סוערים על אמנות ופילוסופיה תוך כדי הזמנת קפה שחור קטן או כוס קוניאק.

עם זאת, דמויות היסטוריות כמו אלו שפקדו את המקום במחצית הראשונה של המאה ה-20 כבר אינן נראות שם. ייתכן שדור האמנים והאינטלקטואלים של היום מעדיף מקומות אחרים. אך ברור שההיסטוריה העשירה של דה פלור והאווירה הייחודית שבו עודם מושכים אליו מבקרים רבים מכל רחבי העולם. וייתכן שגם הדור הבא של יוצרים גדולים ימצא את עצמו יושב שם, כותב ומשוחח על יצירות המופת הבאות.

איך מגיעים אל קפה דה פלור?

קפה דה פלור ממוקם בכיכר סן מישל ברובע הלטיני, בסמוך לאוניברסיטת סורבון ולנהר הסן. זהו מיקום מרכזי ונגיש בפריז.

אם מגיעים ממגדל אייפל, אפשר ללכת ברגל או להשתמש בתחבורה ציבורית. ההליכה לוקחת כ-30 דקות ברגל. אם מעדיפים תחבורה ציבורית, יש לקחת את הרכבת RER לתחנת סן מישל/נוטרדם, ומשם ללכת כמה דקות ברגל.

ניתן גם להגיע מאתרים תיירותיים אחרים באופן נוח:

ממוזיאון הלובר – לקחת את הרכבת התחתית (Metro) לתחנת סן מישל, כ-10 דקות נסיעה.
מקתדרלת נוטרדם – ללכת כ-5 דקות ברגל, שתי האטרקציות נמצאות על אותו האי.
משאנז אליזה – לקחת את הרכבת RER לתחנת סן מישל, כ-20 דקות נסיעה.
מרובע האמנים מונמרטר – לקחת את הרכבת התחתית לכיכר סן מישל, כ-15 דקות נסיעה.