מגדל אייפל עם ילדים – כל מה שצריך לדעת!

מגדל אייפל, אחד מסמליה הידועים ביותר של פריז, מהווה יעד תיירותי מבוקש למבקרים מכל הגילאים. אך המבנה האייקוני הוא הרבה יותר מסתם נקודת ציון – הוא מזמן עולם שלם של חוויות, למידה והנאה עבור הילדים שלנו.

בין אם מטפסים בכל המדרגות עד לקצה המגדל ובין אם נשארים למטה וחוקרים את המוזיאון, הגלריות והגנים המקיפים את המתחם – יש מגוון עצום של פעילויות מהנות המותאמות לילדים ולכל המשפחה. בכתבה הבאה כמה מהפעילויות והאטרקציות הבלתי נלאות שמגדל אייפל מציע לילדינו:

חוויית הכניסה למגדל מגדל אייפל מושך מיליוני מבקרים בכל שנה, והכניסה אליו היא חוויה בפני עצמה. כבר משער הכניסה אפשר להתרשם מהממדים העצומים של המבנה המרשים הזה. הילדים יכולים לעמוד מתחת למגדל, להטות את הראש כלפי מעלה ופשוט להשתאות מהגובה האדיר שלו. 324 מטרים של פלדה וזכוכית ממריאים לגובה מעליהם.

פנים המבנה לא פחות מרשים. ניתן להבחין בצורה ברורה בשלד הפלדה הייחודי שמחזיק את כל המשקל הזה מעל הקרקע. הילדים יכולים לנסות למנות כמה קורות ומחברים הם רואים, ואולי אפילו לזהות את הדפוס החוזר במבנה. גם המעליות המהירות והמדרגות הנעות הן מחזה מרתק עבור ילדים רבים.

המוזיאון האינטראקטיבי

המוזיאון האינטראקטיבי בקומת הכניסה של מגדל אייפל מציע מגוון רחב של תצוגות ויזואליות, דגמים בקנה מידה ואפילו משחקי וידאו שבהם הילדים יכולים לקחת חלק. באמצעות פעילויות אלו הילדים לומדים מי היה גוסטב אייפל, המהנדס המפורסם שתכנן ועיצב את המגדל. הם מבינים אילו אתגרים הנדסיים עמדו בפני הקבלנים שבנו מגדל כל כך גבוה בשנות ה-80 של המאה ה-19. הילדים אפילו יכולים להפעיל דגם ממוזער של מנוף ולנסות "לבנות" בעצמם את מגדל אייפל בתהליך שאורך דקות אחדות בלבד, בניגוד לשנתיים בחיים האמיתיים.

מרכז המבקרים האינטראקטיבי

מרכז המבקרים החדש והמתקדם של מגדל אייפל ממוקם בקומה השנייה של המגדל והוא אטרקציה מצוינת עבור ילדים. המרכז מציע מגוון עצום של פעילויות אינטראקטיביות באמצעותן ילדים יכולים ללמוד על מגדל אייפל, האדריכל שתכנן אותו, השיטות שבהן השתמשו לבנות אותו, וההיסטוריה המרתקת שלו.

ישנם מודלים ממוחשבים תלת-ממדיים שמאפשרים "לשחק" עם מבנה המגדל, לפרק ולהרכיב אותו מחדש. ילדים יכולים אפילו לנסות "לבנות" בעצמם דגם פשוט של מגדל אייפל בעזרת גלגלי שיניים וחלקים נעים.

כמו כן, ישנן תחנות מחשב עם משחקי וידאו וטריוויה על המגדל, יחד עם סרטונים קצרים ומותאמים לילדים על בניית מגדל אייפל וחשיבותו. הסיור במרכז המבקרים אינטראקטיבי ומהנה במיוחד עבור ילדים, ומאפשר להכיר לעומק את אחד מפלאי העולם – מגדל אייפל.

תצפית פנורמית על פריז

מרפסת התצפית של מגדל אייפל ממוקמת בגובה 276 מטרים, והיא מציעה נוף פנורמי מרהיב של כל העיר פריז. התצפית פתוחה לקהל הרחב ונגישה גם לילדים ולמוגבלים בניידות. ניתן להגיע אליה באמצעות המעלית הפנימית של המגדל או על ידי טיפוס ב-715 המדרגות היוצאות מהקומה השנייה.

ביום בהיר, הנוף שנשקף מהתצפית הוא אחד הנופים המרהיבים והבלתי נשכחים בעולם. אפשר לראות את כל פריז המרהיבה מלמטה – החל ממגדל אייפל עצמו, דרך הנהר סיין החוצה את העיר, המוזיאון הלובר האייקוני, הקתדרלה נוטרדאם וכיפתה הייחודית וכלה בגנים והשדרות היפים שברובע הלטיני.

ישנן עמדות תצפית מיוחדות המסבירות על המבנים הבולטים שאפשר להבחין בהם באופק, ולוח זיהוי ענק מסייע למבקרים לאתר את האתרים החשובים בעיר. ילדים אוהבים לנסות "לזהות תיירים" במרחקים גדולים ממגדל אייפל.

בלילה, כאשר אורות פריז מאירים את הרקיע – המחזה אף יותר מרהיב. ממליץ מאוד לבקר בתצפית גם בשעות החשיכה עם הילדים וליהנות ממראה העיר המנצנץ.

אטרקציהשעות פתיחה
מוזיאון אייפל9:00-19:00
מרכז מבקרים9:00-23:00
מרפסת תצפית9:30-23:45
גנים ושטחים פתוחים6:00-23:59

פיקניק ופעילויות בחוץ

סביב מגדל אייפל משתרע גן ציבורי ענק וירוק שמהווה כר פורה לפעילויות ובילוי משפחתי. אפשר לפרוש שמיכת פיקניק על הדשא הרענן, לאכול, לנוח ולצפות באנשים. הילדים ישמחו לרוץ בין העצים, לטפס על המדרגות המובילות אל המזרקות ולהאכיל ביחד את הברווזים באגם הסמוך. בחודשי הקיץ, כשפרחי העונה מלבלבים במלוא הדרם, אפשר גם לקטוף פרחים וליצור זרים צבעוניים יחד עם הילדים. גם ריקוד והופעות רחוב תוססות של אמנים מקומיים יכולות להתרחש בגנים שמסביב למגדל אייפל. אם מזלכם שפגשתם בהן – זו בהחלט חוויה מיוחדת ובלתי נשכחת לילדים.

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקח לטפס לקצה מגדל אייפל?

לוקח בין 45 דקות לשעה לטפס במדרגות עד לקצה המגדל.

האם יש מתקני משחקים לילדים במגדל אייפל?

כן, יש גן שעשועים לילדים צמוד לשטחי הדשא שליד המגדל.

מה גובה מגדל אייפל?

גובה מגדל אייפל הוא 324 מטר כולל האנטנה.

מתי נבנה מגדל אייפל?

המגדל נבנה בין השנים 1887–1889 לכבוד התערוכה העולמית בפריז.

כמה משקלו של מגדל אייפל?

משקלו של מגדל אייפל הוא כ-10,100 טונות.

באילו צבעים צבוע מגדל אייפל?

המגדל צבוע בגווני חום-צהבהב.

האם יש מסעדה במגדל אייפל?

כן, יש מסעדה יוקרתית בשם 58 טור אייפל בקומה הראשונה של המגדל.

כמה אנשים מבקרים במגדל אייפל מדי שנה?

כ-7 מיליון איש מבקרים במגדל אייפל מדי שנה.

מתי נסגר מגדל אייפל בלילה?

המגדל נסגר בחצות ונפתח מחדש בבוקר בשעה 9 למחרת.

כמה זמן ארכה בניית מגדל אייפל?

בניית המגדל ארכה שנתיים, בין 1887 ל-1889.