מגדל אייפל בערב – מה חשוב לדעת!

כשהשמש שוקעת מאחורי קו האופק של פריז וצובעת את השמיים בגוונים כתומים, ורודים וסגולים, העיר כולה נראית כמו מצוירת. קרני השמש האחרונות מאירות את הגגות מרעפי הפח הירוקים של בתי פריז הישנים ומבהיקות על חלונות המרפסות והצריחים של הכנסיות והקתדרלות הלבנות. הן יוצרות משחק מרתק של אור וצל על הרחובות הצרים והאבנים העתיקות. הנהר סן מנצנץ בגוון כתמתם כשהוא משקף את השמיים והעננים האדומים.

ואז, כשמגיע הרגע שבו השמש נעלמת לגמרי מאחורי האופק, מגדל אייפל מואר בבת אחת כולו באור יקרות מלבן וזהרורים ותופס את מרכז הבמה בקו הרקיע של פריז.

בשעה זו של היום פוקדים את הגנים והכיכרות מסביב למגדל אייפל אלפי מבקרים ותיירים מכל רחבי תבל, לצד תושבי פריז שמגיעים להנות מהנוף היפה של עירם בשעות הדמדומים. זוגות אוהבים צעירים יושבים זה לצד זה על הספסלים בגנים ומדברים בלחש, בעוד אחרים טיילים בין הפרחים המתוקים כשהם מחזיקים ידיים ומצלמים סלפי עם המגדל מאחוריהם.

ילדים קטנים מרשים להוריהם לקנות להם בלונים צבעוניים בצורות של חיות ודמויות מצוירות ורצים איתם בין המזרקות בגנים בצחוק וצהלה. דוכני האוכל, שתייה ומזכרות נהנים מעסקים מצוינים כשהם מוקפים בהמוני קונים הנהנים מהאווירה ומהנוף.

אורות הערב מאירים את המגדל

ככל שהשמיים מתכהים, האורות המלאכותיים של מגדל אייפל מתחילים לבלוט ולמשוך אליהם תשומת לב רבה יותר. תחילה נדלקים הפנסים הלבנים הבוהקים מלמעלה למטה, שיוצרים ניגוד חד בינם לבין הרקיע הסגלגל.

אלפי נורות הLED מאירות היטב את כל קורות הפלדה המרכיבות את המגדל וגם את האנטנה הגבוהה שבראשו. המבנה נישא מעל שאר בנייני העיר הנמוכים יותר בעודו זורח אור יקרות לבן בוהק. כעת ברור לכל מבט מדוע הוא נחשב לאחד מנקודות הציון הבולטות והיפות ביותר בנוף של פריז.

ואז, כשרגע השקיעה חולף והחשכה יורדת סופית, מגדל אייפל משנה את צבע אורותיו לגוון זהוב עמוק וחם, כאילו הפך למנורה ענקית התלויה מעל העיר כולה. האור הצהבהב נוצץ במראה מתכתי ויוצר כתמי אור וצל מרתקים על קירותיו המעוגלים.

בנוסף, כעת נדלקים גם הפרוז'קטורים הרבים שמוצבים במרחק מה מהמגדל על מבנים סמוכים ומטילים תמונות וציורי ענק מוארים על דפנותיו, המשנים את צורתן כל הזמן. המגדל הפך למסך קולנוע תלת-מימדי אדיר ממדים המרהיב את כל הצופים בו מקרוב ומרחוק.

המגדל רוקד לצלילי הלילה

שעות מאוחרות יותר בלילה, לאחר שרבים מהמבקרים חזרו כבר לבתיהם או למלונות שלהם, מגדל אייפל עורך הצגה נוספת ומיוחדת עבור מעריציו הנאמנים שנשארו ערים עדיין. הפעם נדלקים שוב הפנסים הלבנים, אך הם מהבהבים ומנצנצים בקצב משתנה, כאילו לפי פסקול של שיר.

אל ההבהובים הלבנים מצטרפים גם הבזקים בצבעים שונים – כחול, ירוק, אדום, ורוד – שיוצרים רצף מרהיב של גוונים המשתנים ללא הרף. לכל הצופים במופע נדמה כאילו מגדל אייפל רוקד כעת באמצע העיר לצלילי מוזיקה שרק הוא יכול לשמוע, תוך שהוא מפזר מעליו ומסביבו זיקוקין די-נור צבעוניים.

מנוחת הלילה

רק בשעות הלילה המאוחרות ביותר, כשכבר גם הצופים הנלהבים ביותר חזרו הביתה, נרגע מגדל אייפל וכבה לאט לאט את אורות הקסם שלו. כעת ניבט רק המתאר הכהה שלו כנגד השמיים, עם קווי אור כסופים עדינים המנצנצים מפנסי החירום המועטים שעדיין דולקים. נדמה שהמגדל נח לבסוף לאחר המופע המפרך של היום, כשהוא ממתין בסבלנות לבוקר המחרת כדי להאיר שוב את פריז עם זריחת השמש באור יקרות.

שעהפעילות באזור המגדלמראה המגדל
17:00-19:00– התכנסות קהל רב בגנים ובכיכרות
– תיירים מצלמים וקונים מזכרות
– ילדים משחקים עם בלונים
– דלוק באור לבן בהיר
– בולט מאוד על רקע הדמדומים
19:00-22:00– הופעות רחוב ומופעי אור-קול
– ארוחות ושתייה במסעדות ובתי קפה
– מאיר בגוון זהוב חמים
– מוקרנים עליו ציורים וסרטונים
22:00-24:00– זוגות צעירים מטיילים בגנים
– הצגות זיקוקים ליד הנהר
– אורות מהבהבים ומשתנים במגוון צבעים
– נראה כמו "רוקד" לצלילי מוזיקה דמיונית